A Robot Named Fight
Millennia of peace have passed since the mechanical gods ascended and left the lower order robots to cultivate the world. Unfortunately for those left behind, something forgotten and terrible stirs amidst the stars: the Megabeast, a pulsating moon-sized orb of flesh, eyes, mouths and reproductive organs – unleashing its children onto the world like an unstoppable plague.
A Robot Named Fight is a 2D action adventure roguelite focused on exploration and item collection. Take on the role of a lone robot tasked with stopping the entity known as Megabeast. Explore procedurally-generated labyrinths, uncover randomised power-ups and artefacts, find secrets, and blast meaty creatures in this deliciously gory adventure.