Abbie's Farm for kids and toddlers
The farm has lots of animals that want to be cared for. Their food grows in the yard, and Abbie can draw water from the well.
Abbie's beloved horse lives here, and is happy to receive any attention. The stable is also where the farmyard cat tries his luck at catching mice. Despite the presence of the horse and the cat, there are a lot of mice, which are difficult to catch.
This is where all the food grows for the animals on Abbie's farm - carrots, apples, cabbage, beets, corn, grass, strawberries and more. After the fruit and other crops have been harvested, it takes a little while until they grow back again. The scarecrow keeps thieving birds away from the crops.
This is where Abbie draws water to give to the animals, for example. The powers of deduction and logic of little farmers are challenged by everyday tasks: for example, to collect water, the bucket must first be found and then used with the well.
Three chickens are clucking away all day long. Every now and then they lay an egg, but only if they're well fed. Abbie can collect the eggs and use them for a cake, for example.
On sunny days, this is where Abbie dries her washing. The wind on the little hill isn't only good for turning the mill. In the mill itself, Abbie can grind corn to make flour and then use it to bake delicious cakes.
The two sheep of the farm live here, frolicking in the hay. They always look forward to seeing Abbie, especially when she gives them some food.
A farm wouldn't be a farm without cows. There are two grazing all day long in the meadow. Abbie can milk the cows and then use the milk for baking, for example. The cat also loves to drink milk.
The goat hasn't been at the farm for long, but has already found some new friends - a mother duck and her ducklings. The goat, duck and ducklings are all waiting to be played with.
The stove standing in the farm kitchen is old, but still does its job very well. If Abbie has collected all the ingredients, she can mix them up in the kitchen and bake a delicious apple or strawberry pie, which will give her lots of energy, so she will be able to do a bit more on that day.