Airport Simulator: Day & Night
With departures, arrivals and the continuous hustle and bustle of passengers, there is rarely an opportunity for a break. In Airport Simulator: Day & Night, your challenge is to keep the wheel turning and ensure that everything in the airport runs smoothly around the clock.
These are just some of the important parts of running your organization as you compete against other international airport competitors.
Goal-oriented management, satisfied staff, and happy passengers - will you achieve your goals through hard work and commitment? In the beginning, you will take over many tasks yourself. Over time, you will be able to delegate tasks to your airport staff. For now, it is time to roll up your sleeves; in Airport Simulator: Day & Night, there is always something to do!
Changing weather: Safety comes first, and processes need to be followed in any weather condition. E.g. Taking care of de-icing wings.
Managing the plane: Different types of aircraft all require inspection and cleaning of the interior.
Busy traffic: Numerous detailed vehicles and aircraft on the huge grounds guarantees a realistic airport experience. Different vehicles can be steered by yourself.
Intelligent AI and personnel system: Pilots, stewardesses, mechanics, taxiway staff all support you in your tasks. A good organization and overview are the key to success.
Varied missions: Tasks such as de-icing, loading and unloading the aircraft, refuelling, transport and cleaning are just some of your extensive activities.
Realism: Every action requires a reaction. Damage to vehicles or sick employees - everything is simulated.