'BOMB JACK' is an action game that was released by Tehkan (Koei Tecmo Games) in 1984.
Players control 'Jack', a superhero who can leap and glide, to collect all bombs in game stages.
By retrieving the ignited bombs first, you can earn bonus points and fill up your Power gauge.