Arcade Archives CLU CLU LAND
In "CLU CLU LAND", you control of the main character, GLOOPY, to find hidden gold ingots hidden around the stage.
GLOOPY automatically moves forward, but by holding and releasing the turn posts at the right time, you can send GLOOPY off in different directions.