Arcade Archives DIG DUG II
"DIG DUG II" is an action game released by NAMCO (Bandai Namco Entertainment) in 1985. In this game, you must rid an island of the familiar POOKA and FYGAR. In addition to defeating monsters by inflating them, you can now jackhammer fault lines around the island that can weaken the ground enough for it to collapse, taking enemies down into the water below. Defeat all monsters to advance to the next stage.