'Shusse Ozumo' is a sports game that was developed by Technos Japan in 1984.
Players play as Sumo wrestlers, and aim to become a Yokozuna. 'Shusse Ozumo' is the oldest sumo arcade game and was the forerunner of later Sumo Tournament games.
Sumo is a competitive full-contact wrestling sport where a wrestler (Rikishi) attempts to force another wrestler out of a circular ring (Dohyo) or into touching the ground with anything other than the soles of the feet.