Autonauts
Fresh from your spaceship you must harvest stick and stone and begin your settlement building efforts. Create rudimentary crafting items from blueprints and slowly build a number of workerbots to aid in your efforts. Teach and shape their artificial intelligence with a visual programming language, then instruct them to begin the formation of your settlement. Marvel as a planet you’ve shaped becomes home to a civilisation of workerbots, happy to do your bidding!
Expand further with the creation of Folk; beings that require your assistance to survive. Push your workerbots further by introducing fishing, cooking, housing, and tailoring and help the Folk into a state of transcendence.
From gathering to building, cooking, fishing, tailoring, farming, animal husbandry and more - the world of Autonauts is vast with limitless opportunities to automate and evolve their world.
The world of Autonauts pops to life with a low-poly art-style married with a consistent and bright colour palette adding depth and scale, creating a relaxing and attractive play space.
Autonauts combines the very best of agriculture, simulation, crafting, building, production-line and resource management titles to create a brand new experience unlike any other. Create the automated world of your dreams! The future is now!