Bandle Tale: A League of Legends Story
You are a shy yordle living in Yarnville, a cozy but isolated island obsessed with all things knitting. When your 101-year-long apprenticeship ends, you want nothing more than to see what lies beyond the portals that connect the rest of Bandle City. But when a party you attend goes horribly wrong, the portals collapse and everything is thrown into chaos!
With your unique knitting magic and unflappable spirit, enlist the help of new friends, restore the portals, and reunite Bandle City once more!
In Bandle Tale, experience a never-before-seen look at life beyond the bandlewoods. Encounter curious critters, gather materials to make impossible crafts, and awaken magical portals as you move between five unforgettable new islands.
A good life in Bandle City hinges on one thing: beet soup! Wait, no, having fun! Throw festivals to ensure that your fellow yordles are happy and entertained. Cultivate your green thumb and cook farm-to-table dishes for your guests, or flex your engineering prowess and build gadgets to delight them.
Befriend colorful characters and make League of Legends Champions your allies as you unravel the mysteries around you and mend your community, one magical stitch at a time.