Bread & Fred
Bread & Fred is a challenging co-op platformer from Apogee where two players must cooperate to jump and climb to the top of a snowy mountain. Play as both Bread and Fred in their exasperating, sometimes maddening, climb that requires precision with every jump. Each time you land you’ll be closer to the peak and one step closer to mastering the platforms, but your fall down the mountain will be even farther.
Bread and Fred are attached to each other. That doesn't just mean you fall together. You can make good use of momentum to swing and propel each other beyond what any single penguin could have ever jumped. Make sure one of you is anchored to the ground, or you’ll both fall!
Legends say that with these skills, a few penguin heroes have managed to reach the top. Will you be one of them?
For the craziest climbers, Bread & Fred includes a speedrun mode, so you can compete and be crowned the best penguins on the planet.
The mountain awaits you. Complete your mission. Cooperate with each other, and you will be able to go far up the mountain. Just try not to fall (too much). Good luck!!