Bridge Construction Simulator
Put your engineering skills, intuition and smarts to test in this brand new Bridge Construction Simulator puzzle game. You will become a constructor who is required to improvise and – most of all – adapt to the task at hand. Use your resources to construct structures able to hold the weight of a car. Try to become a good builder as fast as you can - things will get hard. You won't be racing against the time, so be a careful and thoughtful constructor.
In addition to the normal mode Bridge Construction Simulator offers an easy (for an increased budget and more flexibility) or hard one (for an ultimate, seemingly impossible puzzle challenge that will be able to break even the best builder). There is something for a constructor of every skill level. If you find yourself in a tight spot, a hint system will help guide you to the solution and help you build your skill as a builder. Use the help provided to construct bridges that will not break.
Realistic and detailed graphics make every level of Bridge Construction Simulator come to life and even offer a slight consolation when you fail as a constructor. Because when your bridge collapses and the car falls down, you can at least expect a spectacular crash! Just enjoy it and don't let it break you - muster your skill and try again! Nothing is ever impossible for an ambitious constructor. Play and become a legendary bridge builder!