Codename: Ocean Keeper
Welcome to Ocean Keeper, a mining roguelike shooter with a top-down view. Play as a Miner whose spaceship has crashed on a planet, filled with underwater monsters. Find resources and artifacts for purchasing valuable upgrades.
Dozens of weapons, upgrades, and monsters are waiting for you. The world here is dangerous, and keeps in unknown threats. You should be very careful and survive as long as possible. Spider Mech, your faithful companion, is ready to help you with that. Mix different weapons to make your special setup, practice your combat and defense skills.
The underwater world of Ocean Keeper consists of many biomes. You will have to travel through the locations and find the remains of a lost civilization. Discover mysterious locations, from abandoned sci-fi laboratories to mines with artifacts. EACH time you explore the underwater worlds, the layout changes, making every journey unique. You never play the same scenario twice.
Drill caves in search of different resources to upgrade your equipment, weapons and Mech Spider. It's worth saying that the local fauna didn't like the fact that you want to mine their sources! So don't forget to exit the dungeons, and switch to a dynamic combat mode.
Ocean Keeper is ready to surprise you by massive battles with unique bosses! From a giant crab to the flying mouse, each battle will be a true challenge. We won’t reveal all the cards — there are many more. The other question is, will you have the strength to defeat them? However, don’t be scared and bravely go through all the challenges — your courage will be awarded.
Forget about monotony - each new game session will open new secrets of the underwater world, and battles with sea monsters will become harder. You can use various meta upgrades and unique types of Mechs to bravely fight with every wave of monsters.