Cricket Captain 2023
A packed international schedule awaits, including the oldest Test Match rivalry as Australia tour England, the Test Championship Final and the 2023 World Cup.
Cricket Captain 2023, the immersive gaming experience that takes you to the heart of professional management. Whether you're a seasoned cricket strategist or a newcomer to the sport, this game offers endless possibilities and challenges that will keep you hooked for hours on end.
With an extensive player database featuring real-world cricketers, you'll have the power to recruit, train, and nurture your own squad of talented players. Analyse their strengths, weaknesses, and form to create the perfect combination of batting, bowling, and fielding prowess. The decisions you make off the field will determine your team's success on the field.
Cricket Captain 2023 also includes historical data for international player rankings and player recent form, including recent performances in Test, ODI and 20 Over Internationals. International team ranking modelled using results of every match in the four-year window. Accurate wicket keeper statistics are also included, with separate fielding stats for keepers and outfielders, as well as byes conceded records.
All domestic systems include the latest developments in India, South Africa and around the world.