The legendary RPG comes to Nintendo Switch with updated controls. Whether you're a veteran fan in need of a nostalgia trip, or a newcomer to the series looking for a fresh take on an old classic, there's something here for everyone.
The peace of fair Alefgard has been shattered by the appearance of the nefarious master of the night known as the Dragonlord, and the Sphere of Light, which for so long kept the forces of darkness in check, has been stolen! It is time for you, a young warrior through whose veins flows the blood of the legendary hero Erdrick, to set out on a quest to vanquish the Dragonlord, and save the land from darkness!
Experience the first episode of the DRAGON QUEST series loved by millions in Japan and worldwide! Created by a legendary trio with the master creator Yuji Horii, the revolutionary synthesizer score and orchestration by Koichi Sugiyama, and art by master manga artist Akira Toriyama.