There is always a clue hidden somewhere deep in your memories. Will a young girl Alice find a way not only to help her uncle recall his past, but to discover what has happened to her and how to harness the power of the burning Flame?
"Darkness and Flame: Missing Memories" - enjoy this adventure game with lots of quests and hidden objects, puzzles and mini-games! Its innovative storyline will grab you right from the beginning and you'll be immersed in a world in which fantasy stands alongside the post apocalyptic reality and every living thing encounters the spreading Darkness.
A young girl Alice has been endowed with a great power, a power of Flame. One day she found an egg in a strange chest. With just one touch, a firebird hatched from it, changing her life forever. From now on, the beautiful bird flowing out of the girl's arm tattoo, withstands the Darkness that has been trying to find it ever since... What power has been given to Alice, and is there a way to harness it?.. From that moment on, Alice is part of the eternal battle between Darkness and Flame.
The Darkness is keeping approaching and, together with her uncle Colin, Alice sets out on a journey full of wonders and adventures threatening their lives.
Along with that Colin has been getting trapped in his nightmares over and over again. A woman is begging him for help. Who is she? It turns out that Colin has almost no memory of his childhood and youth. That's because he was among the unlucky ones whose consciousness fell under the shade of the Darkness.
Two confused human beings set off to the desert where a healer who might restore Colin's lost memory lives, and the Darkness is hunting them. Together they'll have to undergo many trials, meet an imminent danger, solve dozens of puzzles, and finally face the army of Darkness threatening their world. Is there a way to defeat the dark forces once and for all?