Death end re;Quest
Death end re;Quest takes the classic turn-based RPG and turns it on its head, allowing you to jump at will between the RPG action of the game world, and the investigative visual novel segments of the real world.
In the game world, players brawl in engaging RPG battles! Blast enemies and chain your attacks with the Knockback system or switch game genres from RPG into fighting, shooting, slot, puzzle, and billiards – the choice is yours. Game development may seem all fun and games until the lines between fantasy and reality begin to blur.
The Nintendo Switch release includes all of the free and paid DLC originally available on previous versions, as well as all original game content found in the Japanese version.
Arata Mizunashi, a video game programmer, receives a notification from an email sent to him by Shina Ninomiya, a colleague of his who went missing nearly one year ago. Together, they worked to create World’s Odyssey (W.O.D.), an immersive virtual landscape powered by breathtaking, state-of-the-art technology. That is, until Shina's disappearance put a halt to production. Arata is startled to discover that Shina Ninomiya was stuck inside of “W.O.D.” the whole time. When Arata delves back into the lines of code haunting his forsaken project, he realizes that his game is now ravaged by an infestation of bugs, and that Shina is its only active player.
Beyond Belief: Fact or Fiction? – Investigate the real world in the form of a visual novel to solve what lies underneath World Odyssey or dive into World's Odyssey to explore its dungeons. Every choice made in both real and in-game modes can affect who will live to see another day or who will unearth the dark truths of World’s Odyssey.
Turn-Based RPGs Flipped Upside Down – In this turn-based battle system, players can freely roam and fight in the battlefield. "Knockback" enemies into walls and party members for extreme combos. Change the tide of battle by changing the game's genre. Utilize “Field Bugs” scattered throughout the battlefield to increase a character’s Corruption – a key feature to transform characters into Glitch Mode!
You’re Glitchin’ Out – In Glitch Mode, base stats are increased and special attacks can now be activated! But be wary, as there are downsides with too much power. Players will also need to activate character-specific dungeon skills or “Bug Skills” to access hard-to-reach areas and hidden treasures!