Defense Grid 2
A horde of enemies is invading and stealing your cores, now it's up to you to stop them by strategically building towers at your base. The controls are intuitive, the gameplay is deep, and you’ll find yourself refining your strategies for hours on end.
Defense Grid 2 for Nintendo Switch includes the latest updates and improvements from the original as well as new enhancements for the Nintendo Switch.
DG2 features a 26-mission campaign and includes the newest installment DG2: Aftermath, an additional 5-mission chapter.
Play the campaign locally with a friend in 2 Player Story Mode or work with a friend to stop the alien waves in 2 Player Coordinated Defense Mode.
Fight for the top spot on the Global Leaderboards or compete among your friends on the Friends Leaderboards.
Unlock more than 40 tower upgrades each with 5 power levels. Customize your loadout to try different strategies.
Ten unique challenge modes that provide additional fun. Players can compete on the leaderboards for the top spots!
Defense Grid 2 features a full cast of top voice actors and is localized for English, French, German, and Spanish.