Dig Dog
Dig Dog is an action roguelike platformer. Dig to discover treasure, adventure and bones! Jump, dash, stomp and dig your way through a strange world inhabited by stranger creatures.
Simple, expressive control scheme – Run, dig, drop, jump or dash using only the control stick and one button!
Bone Hunt – The roguelike treasure hunt. Dig for bones across four worlds of increasing difficulty. Battle enemies above perilous cliffs and sunken desert caves. Die a lot.
Free Dig – An endless digging experience. Dig through an infinite set of levels with minor challenge and no game overs. Progress is saved.
On a personal note, Dig Dog was the first game I've programmed and drawn without using my hands. It was a challenge to make the game this way and I'm quite relieved that it's now complete.