Sit behind the handlebar and race against opponents on many specially prepared tracks located in the different sceneries.
The game has both large outdoor and indoor areas to explore, tracks are filled with different sets of hills, bumps, ramps and turns.
There are 10 different dirt bikes available in the game. To explore free ride maps you must first unlock it.