Disney Dreamlight Valley
Disney Dreamlight Valley is a hybrid between a life-sim and an adventure game rich with quests, exploration, and engaging activities featuring Disney and Pixar friends, both old and new.
Once an idyllic land, Dreamlight Valley was a place where Disney and Pixar characters lived in harmony—until the Forgetting. Night Thorns grew across the land and severed the wonderful memories tied to this magical place. With nowhere else to go, the hopeless inhabitants of Dreamlight Valley retreated behind locked doors in the Dream Castle.
Now it's up to you to discover the stories of this world and bring the magic back to Dreamlight Valley!
Free the Dream Castle from the insidious grip of the Forgetting, and unlock the unique Realms of well-loved Disney and Pixar characters, including great queens and kings such as Anna and Simba. Each Realm contains unique challenges with puzzles to solve in the quest to bring friendship back to the Valley.
You’ll start your adventure in the Valley, but your journey will take you to infinity… and beyond! Explore what lurks in the Forest of Valor and brave the deepest caverns as you take on challenges from iconic Disney and Pixar heroes and villains. Who knows who—or what—you might discover.
Free the Valley from the grip of the Forgetting and return Dreamlight Valley to its former greatness by making it your own. In Dreamlight Valley, you can build the perfect neighborhood that is just for you with a fully customizable layout, creative landscaping, and thousands of decorative items.
Will you settle on the Beach next to Moana, or call Buzz Lightyear your next-door neighbor in the Plaza?
Bring out your inner princess, villain, or Disney bounder! Assemble unique outfits and decorate your home with thousands of fantastic items. Using the Touch of Magic tool, you can even create your own designs with Disney- and Pixar-inspired decals!
With the in-game Camera, get ready to snap a sunset selfie with Mirabel, capture a culinary creation with Remy, or simply cherish a moment.
New content means that there's always something fresh to explore. Meet new characters in the Valley, check out the latest clothing and furniture collections in Scrooge’s Store, and complete challenging in-game events! Be sure to dream your way back to Dreamlight Valley regularly to discover new adventures!