With Dorfromantik, you can immerse yourself in a quiet, peaceful world at any time and take a break from everyday life. At the same time, Dorfromantik offers a challenge for those who are looking for one: To beat the highscore, you need to carefully plan and strategically place your tiles.
You start with a stack of procedurally generated tiles. One after the other, you draw the top tile of the stack, place it on one available slot and rotate for the best fit. Thereby groups and combinations of landscapes are formed, such as forests, villages or water bodies, and you are rewarded with points depending on how well the tile fits.