Dungeon of the Endless
Dungeon of the Endless is the award-winning Rogue-Like Dungeon-Defence game, in which you and your team of heroes must protect the generator of your crashed ship while exploring an ever-expanding dungeon, all while facing waves of monsters and special events as you try to find your way out...
A few hundred condemned criminals were being shipped to the Auriga system on board the prison hulk “Success”. While this was presented as a chance to earn back their place in society by working hard for the common good, they understood that in fact they would be slave labour, sent to colonize an unexplored planet. All they knew about Auriga Prime was what the probes told them: it had water, temperate zones, plant life, and plenty of metals in the crust.
In fact, the planet Auriga once hosted a major settlement of the galaxy-travelling ancestors known as the Endless. In addition, the planet was still orbited by a functioning (and well cloaked) defensive system, which sprang eagerly to life upon the arrival of the Success. Within a few minutes, the ship was nothing but a few large chunks of metal falling toward the planet.