Ekstase
Ekstase is a love letter to Berlin and its techno scene. Amazing techno beats and beautiful visuals set the stage for a game that honors the long forgotten falling block puzzle genre. Fresh but familiar gameplay ensures that Ekstase is easy to pick up and sink many hours into. With both classic and new game modes, there is something here for both the casual and the hardcore puzzle game player.
In Ekstase, shapes of 3-5 blocks fall from the top, and as soon as they hit something, they fall apart. The scan line changes color every cycle and removes the squares you formed with blocks of the same color.
Flow mode is the frictionless "jump in" game mode in which the game adapts to how you play. Are you getting better? The game will ramp up its difficulty. Are you getting worse? The game becomes easier. In doing so, the game teases out a "state-of-flow" in the player, a state in which you are fully immersed in a feeling of energized focus, involvement, and enjoyment.
Beat99 is the rhythm mode in Ekstase . The goal is to rank up your multiplier by dropping shapes to the beat. You'll be given 99 "lives", dropping a shape subtracts one life, missing a beat subtracts ten! Try to survive as long as possible and try to score as high as you possibly can.
In Classic mode you set the challenge. Choose the amount of colors and the speed of the shapes.
Can you stack efficiently? Prove it in Time Attack mode. Beat the highscore in a set amount of time.
Ekstase can be enjoyed in two different play styles; play style "A" and play style "B". In A you rotate the colors in a stationary shape, in B you rotate the shapes. This way you get two games for the price of one!
Are you colorblind? No worries, I've got you covered! In the options menu, pick your type of color blindness for the appropriate color palette, or hand pick the colors yourself. Motor challenges? No biggie! Do you find the background animations too distracting?! Not a problem! Turn it down, or all the way off, from the options menu.