El Hijo - A Wild West Tale
"El Hijo - A Wild West Tale" is an exciting spaghetti-western stealth game, in which you guide a young boy on his quest to find his mother.
As a six-year-old, “El Hijo” must always sneak past the dangers of his world. As he overcomes his challenges, he gains self-confidence, becomes more cunning and, along with it, finds more schemes to get past his foes. His epic journey will lead him through a remote monastery, a harsh and unforgiving stretch of desert, and a frontier town rife with crime and villainy.
“El Hijo - A Wild West Tale” is a non-violent stealth game in which you rely on the mischievous, playfulness of a young child. Using the shadows to his advantage is the core element of the game, as “El Hijo” will often have to hide. Without needlessly adding new mechanics, the gameplay is extended naturally, as variations of existing mechanics are gradually introduced and then combined to increase the challenge. These twists on familiar mechanics are often a product of the varied, increasingly dangerous environments that “El Hijo” must traverse to reach his ultimate goal.