Elypse
Every ten years, a sacrifice must be made to protect your people from the Abyss, a place as worshiped as it is feared… This time you were chosen and thrown into the darkness… Nobody has ever returned but perhaps you can achieve the impossible ?
Welcomed by Nyx, living alone with its boulders in a cave, you have survived for ten years. With his help you will try to reach a portal that could finally let you escape the depth of the Abyss in this metroidvania platformer.
A 2D action platformer with a Dark and Gloomy style - Elypse is a 2D metroidvania combining platforming and action that takes place in the depths of an infernal world.
An environment fraught with traps and dangers - Discover the depths of the Abyss with a light and nimble-footed character. Dexterity and perseverance will be needed if you are to explore and escape the Abyss unscathed.
Traverse the Abyss with the intuitive dash and slash system - Use a tuned and intuitive dash and slash system to face a treacherous environment and vicious foes.
Evolve with new skills and abilities - Take advantage of a variety of unlockable skills and abilities in order to survive the gruelling trials of Elypse.
Explore striking environments, oozing with atmosphere - Discover 3 different biomes during your desperate attempt to escape the Abyss once and for all.