It is not just evading bullets!. Endocrisis is sometimes described as a Puzzle Shoot 'em up. Bosses have attack patterns that you must learn, which are suitable to absorb or better to block.
The game's main goal is to increase your power and learn new abilities to beat the 6 guardian bosses that will allow you to face the game's final boss.
It is a non-linear game. You can choose any order to complete the game and get upgrades.
You have 60 Continues when you start a New Game. If you lost all of them, you could still play, but you can't continue on the same level., so use it wisely.