As an operative tasked with fixing corruption in the timestream, you have been sent to the North of England in May 2015, where six people died in a house fire. Prohibited from simply stopping the fire, you must instead manipulate the choices made by the housemates in the week leading up to it so that they all survive the event.
You must traverse up and down this timeline, changing decisions at different moments throughout the week so that their effects interact and combine together to save all six housemates.
The complete narrative follows the six main characters through multiple decisions across multiple timelines and you can experience these in any way you choose.
You can concentrate on just one particular character’s storyline at a time, following their choices across the timelines and then go back to the start and follow another character.
You can approach the story like a forensic detective, observe the final outcomes of the story and then work backwards along the timeline – essentially observing the effects and then determining their cause.
Or you can just watch things in chronological order, experiencing the timeline unfold as you observe and change the decisions that the characters face as the week progresses.