Eternum Ex is a retro platform video game with the look and feel of the ’80s arcade cabinet games.
Sir Arthur has gotten old... too old. He has lost everything he had and loved, and with nothing more to lose he leaves for Samarnath, an evil subterranean kingdom (which no knight has ever returned alive) in search of treasures, adventures and the most important: five magical orbs that together provide: the Eternal youth.
Thanks to its progressive difficulty curve, and with a path divided into “worlds” of 5 levels each one, Eternum Ex is challenging, addictive and an ode to the nostalgia of the golden age of arcade games.
With a very simple core gameplay mechanics, an increasing difficulty, an exciting and addictive gameplay, and with precise controls, Eternum Ex is perfect for retro hardcore gamers but also for those who want to start in retro games, and even for those who want to see how games were when the game industry was taking its first steps and gameplay was the most important factor in a video game.