Take command of a space fleet and start your galaxy exploration mission. Battle hostile aliens, conduct scientific research, capture resources, trade, build new ships and upgrade existing ones. Thousands and thousands of star systems, ferocious battles and surprising encounters are waiting for you.
Event Horizon lets you discover all by yourself the game and its cosmic surroundings during many hours of gameplay - in this title you decide to which level you wish to develop your abilities and how to achieve your goals. You are the conqueror of the universe.