Fallout Shelter
Fallout Shelter puts you in control of a state-of-the-art underground Vault from Vault-Tec. Build the perfect Vault, keep your Dwellers happy, and protect them from the dangers of the Wasteland.
Create a brighter future…underground! Select from a variety of modern-day rooms to turn an excavation beneath 2,000 feet of bedrock into the very picture of Vault Life.
Turn worthless junk into useful items with Crafting! Customize the look of any dweller in the Barbershop.
A well-run Vault requires a variety of Dwellers with a mix of skills. Build a Radio Room to attract new Dwellers. Or, take an active role in their personal lives; play matchmaker and watch the sparks fly!
Send Dwellers above ground to explore the blasted surface left behind and seek adventure, handy survival loot, or unspeakable death. Find new armor and weapons, gain experience, and earn Caps. But don’t let them die!
From time to time, idyllic Vault life may be disrupted by the dangers of post-nuclear life. Prepare your Dwellers to protect against threats from the outside…and within.
Vault-Tec has provided the tools, but the rest is up to you. What are you waiting for? Get started building your Vault today for FREE*.