From seeds to vegetables and processed products. There are animals, meat processing plants, farming machines, workers with different skill sets, warehouses with cooling, anti-pesticides, and many more. A lot of different strategies can be successfully executed to make the farm profitable. You can surely make a jack-of-all-trades farm to min-max the systems, but perhaps just a fully sustainable and independent apple juice company can drive the prices up and be more profitable? Maybe using only eco-friendly energy sources will pay off in the long run, especially with the government grant? Or you just *love* beef steaks and want to make the best quality filet mignon in the world? Any farm-related business idea seems possible in Farm Tycoon!
You do not want to cultivate typical wheat, do you? Perhaps you would love to have an orchard with apples, strawberries, or cucumbers? In Farm Tycoon you can have many different crops that you may cultivate by hand or by using machines, where each harvest has a precise expiration date. Before you plant your seedlings, first remember about the proper preparation of the land for cultivation. Watch your plants as they grow from green, fragile seedlings up to the state of flowering, ripening, and being ready for harvest.
A real farm is not just about fields. It requires many facilities, starting from farm buildings and barns to processing plants and factories. Has the plague affected your harvest? Maybe it is time to invest in a factory? Build a specialized facility to process what you have managed to grow. Produce juices and frozen food. Have you produced too much sheep's, cow's, or goat's milk? Start producing cheese or butter, unless you prefer to switch your farm for the production of meat.
Farm Tycoon offers 3 different game modes! There’s a campaign, scenarios, and a free mode. The campaign will guide you through all major aspects of the game and teach you how to properly manage the farm. Scenarios show how to deal with specific situations and tasks. In the free mode, you have complete freedom of actions that will enrich your tasks and contracts.