Important notice
Meet Marth and recruit some of the most beloved Fire Emblem characters in their 8-bit glory in Fire Emblem: Shadow Dragon & the Blade of Light for Nintendo Switch! Play through all 25 chapters of this classic Famicom tactical role-playing game that started the Fire Emblem legacy, localised* and released for the first time in Europe.
From defending the kingdom of Talys to facing off against the titular Shadow Dragon, see Marth’s humble beginnings from a refugee in Talys to the hero of Archanea!
Our scrappy hero must be poised to take on any challenge. Luckily, he has a capable group of allies at his side: Tiki, Minerva, the Whitewing Sisters, and more!
Choose from over 50 playable characters and discover the roots of the strategic gameplay that defines the Fire Emblem series to this day.
Make a mistake or lose a favourite unit? New features like Quick Save, Quick Load and Rewind let you tailor the challenge to fit your play style!
Choose from over 50 characters and over 20 classes as you find the right strategy for each chapter. Here are just a few of the allies you’ll meet and the foes you’ll face.