He can gobble blocks the same color as himself. You can change his color, too, so he can gobble different colored blocks.
There are 180 stages awaiting Gabbuchi, ranging from easy to hard. With the included level editor, you can even make your own stages,so there's no end to all the ways you can satisfy Gabbuchi!