Galacide
Galacide combines the frenzied action of classic space shooters with the focused, fast-thinking tactics of puzzlers. Choose from a variety of ships, each equipped with unique features and abilities. Embark on your mission to tunnel through the strengthening alien invasion, find the source, and save the galaxy!
Go it alone or assemble a squad of your friends to battle in the most unforgiving corners of the universe!
In Galacide, you must carefully strike a balance between fighting the enemy and tunneling through the encroaching Bitwall, as neglecting either will assuredly result in your demise. It’ll take a combination of skill, luck, and an advanced spacecraft to ensure your success.
Mining Ship - A retrofitted asteroid mining vessel, this ship has a solid balance of agility, strength, and firepower, and is equipped with a powerful tractor beam used to pull in enemy Scrap.
Phase Ship - A top-secret military experiment, this ship is able to move extraordinarily fast and temporarily phase through the Bitwall, while dodging enemy attacks.
Military Ship - The accepted standard for military conflict, this ship boasts huge strength and firepower. Homing missiles lock on targets, and the ability to burst through the Bitwall, carving its own path.
As part of your mission to eradicate the alien invasion, you will journey across the galaxy and visit unique destinations like asteroid fields, planets, mining depots, and junkyards - Each location bringing you one step closer to finding the invasion’s source!