The story begins with the last Cataclysm, with the descendants of the Savior rebuilding the land around the World Tree Terasyr. Thousands of years later the Engora Dynasty grows into prosperity, with Fae and Human together resisting the encroaching advances of evil from the edges of the world, and deathly Longhorn Woods.
As fate brings Wanin the Forest Keeper and the wandering cat-girl Shama Kutami together, the entangling web of destinies unfolds. In a world unforgiven by God, their fight for survival unknowingly bears the weight and sins of thousands of generations hereafter.