Hyper Echelon
The Royal Space Force needs you! A malicious alien force known as EXODON has brought chaos upon the Cyan Galaxy. Outnumbered and outgunned, the Royal fleet doesn’t stand a chance in a head on shoot out with the invading armadas. Tactical precision is the only chance of success. You must bravely blast through the hordes and vanquish the enemy leaders in your single seat starfighter, symbolically dubbed the Titan. However, you won’t be all on your own. A small eclectic squad of wingmen will fight by your side, while the Starhulk space carrier provides a mobile base where you can upgrade your ship. In order to prevail you will need to evolve the Titan’s arsenal from a humble single shot cannon to a spread shot, laser shooting, rocket launching, bombastic one man army.
Hyper Echelon takes inspiration from arcade classics while bringing its own authentic flavor of frantic, tactical shooting action - a bold experience with enough teeth for hardcore players, and plentiful rewards to welcome newcomers.
Upgrades - Collect Golden Parts in battle, and use them to purchase hundreds of incremental upgrades in order to improve 8 different ship components. Not only do you grow stronger in combat, you also get the satisfaction of detailed visual changes to your Titan in the hangar. Proudly watch your stock gray bird light up like a Christmas tree, as your robot mechanic tinkers away.
Difficulty Tiers - There are four difficulty tiers for every world, which each offer a fresh set of medals to earn, and greater GP rewards. Not only does the difficulty increase by statistical parameters, new and improved units appear in higher difficulties, keeping you on your heels and providing a sense of newness.
Achievements - Go above and beyond to achieve more than just bragging rights. 36 achievements are fully integrated into the experience, and offer in-game GP rewards.
2 Player Local COOP - Let a friend take control of a wingman for local coop action.