In Other Waters
Play as an Artificial Intelligence guiding a stranded xenobiologist through a beautiful and mysterious alien ocean. A non-violent sci-fi story, enter a world of wonder, fear and vulnerability, unraveling the history and ecology of an impossible planet. What will you discover together?
SEE THE WORLD THROUGH AN AI LENS: Navigate an elegant, intuitive UI via touch or gamepad controls. Interpret signals, set headings, and map the ocean through experimentation and intuition.
BECOME A XENOBIOLOGIST: Discover and catalogue species through observation, scanning, taking samples, and interacting with alien life. Read Ellery’s notes, look at her sketches, and help her classify an entirely new ecosystem.
PLAN YOUR DIVES: Choose whether to study creatures, investigate secrets or dive new areas, then come back to your base to study samples in the lab, chat to Ellery or read her journals to understand more about this world.