JALECOlle Famicom Ver. Yokai Club
Determined to protect the human world with his hidden psychic abilities, Akira ventures alone into the 'Alternate Dimension Zones' where the yokai legion has established its stronghold.
Haunted House of Faces, Yokai Forest, City of Bones... Defeat the vicious yokai awaiting in each stage and aim for Yokai Emperor Gallus' stronghold, the Labyrinth of Yokai Castle!
Find items left scattered in each stage by Akira's ancestors who fought against the Yokai Emperor.
In the 'Alternate Dimension Zones' ruled by the Yokai Emperor, there are yokai immune to Akira's initial psychic ability, 'Psycho Stinger.' Enhance your psychic abilities to defeat the yokai legion.
Akira's psychic abilities can be powered up 3 levels by accumulating experience points (EXP). This feature visualizes acquired experience points numerically, making it easier to understand the requirements for enhancement.
During boss battles, you can view the name and health gauge of the current boss. This makes it easier to understand the remaining HP needed to defeat the boss.
You can aim for your best time while using Quick Save. Take on the challenge seriously without any rescue features.