Kaimyou is ...
Kaimyou is a posthumous name given to a deceased person in Buddhist tradition, particularly in Japan. It is used during memorial services and placed on the Ihai (memorial tablet) in honor of the deceased. The Kaimyou represents the individual’s spiritual journey and is usually bestowed by a Buddhist priest. The name often reflects the person’s virtues or spiritual aspirations, and its creation follows specific religious customs. The use of Kaimyou is common in rituals surrounding death, mourning, and the afterlife, and it plays a significant role in the commemoration of ancestors.
This comprehensive Kaimyou editing tool is suitable not only for those who wish to receive a Kaimyou for themselves or their family members, but also for use by Buddhist priests. Additionally, since Japanese religions are tolerant, the app can be used by individuals from other religions without any issue. Even if you simply want a cool Kanji alias, you are welcome to use it.
By simply answering questions and inputting the following profile information—name, gender, age, sect, level of faith, occupation, hobbies, skills, and motto—the Kaimyou will be automatically generated.
You can freely modify the automatically generated Kaimyou. Changes can be made at the Kanji level while checking their meanings, allowing you to receive a Kaimyou that meets your preferences.
Once you have your favorite Kaimyou, you can issue a certificate. The certificate can be saved in an album, enabling you to transfer it to other devices or print it for use.
The app includes a temple member management feature, allowing you to manage multiple individuals’ names, ages, sects, and more. This makes it highly recommended for clergy who need to manage Kaimyou for multiple people.