Kitty Rainbow
Chasing you is the misery ghost who lurks near you at the start of every level. Initially stunned for several seconds the misery ghost wants to keep everything dull, grey and joyless. Spend too long shooting rainbows and jumping on rainbows and the ghost hunts you with increasing ferocity.
At the top of every level the Persian cat Mysterache is there to greet you. In his palace he offers you a random choice of three powerful permanent rewards to aid you on your rainbow mission. Touching his face removes all remaining enemies in play with his magic words and vanquishes the misery ghost.
To help you there are items to collect that appear when an enemy dies. Collect 7 gems of each rainbow colour and Mysterache automatically grants you another run at a level if you die - very handy since you only start with one life! Collect a powerup and enjoy a temporary freeze of time or witness the power of giant rainbows!