Magic code
Magic code is a programming puzzle game, the game uses game mechanics firmly rooted in programming concepts. The game allows players to get a practical understanding of the basic concepts such as the sequence of instructions, procedures and cycles, learn the basics and logic of programming.
The Magic code game has been designed for adults and children. Play by yourself or with your children, create levels for yourself, your children, friends and people from all over the world.
Magic code - has 50 levels for teenagers and adults, and 50 levels for children, but that's not all, create your own exciting and challenging levels in the level editor, and share them with other people.
For parents: Magic Code helps a child to develop creative abilities. A child, trying to find a mistake in his program, develops intelligence and logic, and concentrating on the task - attention and discipline. Teach kids the basics of coding through an exciting adventure, solving simple and complex puzzles. The child will learn how to break down a large task into small fragments, find similarities in different elements, identify and eliminate insignificant details, build fragments into a single algorithm to get the result.