Magicolors
Solve challenging puzzles in a unique way, interacting with the scenario using the resources acquired during the game.
It is a board game where a Mage uses the power of his staff to collect the energy of the magic crystals scattered throughout the scene.
The player must use the new spells creatively to solve new and challenging puzzles as he progresses on his journey.
You are a sorcerer who, to improve himself in the art of magic, starts a challenging journey. Using the power of your staff and the ability to solve puzzles, you will acquire the energy of rare crystals and unlock powerful spells.
This game uses the well-known theme of aligning 3 pieces of the same color, but with a totally different mechanics. Using a 3D scenario (Voxel Art), challenge the player to solve the puzzles in a unique way. By positioning the character in the right place and firing the acquired powers at the right angle, the game allows interaction with the scenario and the collection of the Energy of the Colored Crystals and, thus, advance to the next phases.