Classic board game created with passion for fans of mancala but also those who are going to start playing.
At the beginning, only an easy level is unlocked. To unlock the mancala levels you need to win at the previous, simpler level. Practice and unlock all levels of difficulty!
Are you a master of Mancala? Be the grandmaster and beat your records at every of the five levels.
If you need a hint on how to best make your next move, use a lightbulb placed below the gameboard. The hints will help you learn the most successful game strategies, they will be great for beginners and more experienced mancala players.
The game board consists of two rows. Each player owns six cups or holes and one reservoir, a large cup also named mancala zone. At the beginning of the game, the player finds four stones (or pieces) in every cup.
Players put stones repeatedly in a counterclockwise direction. To begin, the player takes the stones from any cup on his side of the game board - leaving empty this cup that he has already taken the stones. The player put pieces through all twelve cups and his mancala zone (which is on the right of the gameboard) but not the opponent's reservoir (on the left of the gameboard).
If the last stone lands in your reservoir, the turn is yours and you can take another move.