Monster Hunter Stories
Monster Hunter Stories is an RPG that takes the world of Monster Hunter and expands upon it in new and exciting ways! No longer are you hunting monsters, but raising them! In this deep story featuring heroes known as Monster Riders, you will live alongside monsters and form lifelong bonds with them. The first installment of the Monster Hunter Stories series returns, fully voiced in Japanese and English, with additional features such as a new museum mode where you can listen to music and view concept art, allowing you to dive even deeper into the world of Monster Hunter Stories.
As the hero of the story, you were born in a village of Riders who raise monsters for a living. You’ll overcome trials and tribulations as you grow as a Rider, and leave your village to embark on an adventure. Your destination: the world of Hunters, who make their living by hunting monsters. Although their lifestyles are vastly different, you must learn to live and work together with Hunters, and in turn, bring the world of Hunters and Riders ever closer.
Things take a dark turn as a calamity known as the Black Blight appears, threatening the entire world and upending peaceful lives that were taken for granted... Both Riders and Hunters alike will be put to the test in order to challenge this threat.
The keys to saving the world are the Kinship Stone and its hidden power, along with the truth of the “Legend of Redan,” which describes the long-kept secret of the Riders’ origins! Along your epic journey, you will discover the true meaning of Kinship, which grows as your bonds deepen! A story of friendship and triumph await you—ride on into the world of Monster Hunter Stories!