Moorhuhn Kart 2
Besides the star of this game series Moorhuhn itself, you have the choice between Lesshuhn, Frog, Snowman, Pumpkin, Turtle or Hank the mole. The game features 8 tracks, Offline Single player and Multiplayer as well as an Online racing mode with best time leaderboards. Collect 10 different weapons and Power-ups as you race around the tracks and strategically fire them to drive your opponents off the road. The tracks are set in settings known from Moorhuhn X and the Winter Edition, ancient Egypt or beautiful Island scenery, to name a few. Two Championships each over four of the eight different tracks require your full concentration and best of your driving skills. Beside the local Single player mode – competing against up to 6 AI opponents, there is a Local Multiplayer mode with 2 to 4 drivers (split screen) and an Online Multiplayer mode with 2 to 7 drivers.
OFFLINE – Play whenever and wherever you like. No internet connection is needed for local Single player or Multiplayer races with friends and family.
ONLINE – With internet connection you are able to race against other players online and put your best score on the global leaderboard.
IMPROVEMENTS – Moorhuhn Kart 2 remastered for Nintendo Switch offers an endless racing experience with high resolution graphics and other improvements for more fun.
COMMUNITY – With over 15 million games sold worldwide, Moorhuhn is one of the best-known and most successful game characters. With Moorhuhn Kart 2, specially adapted for the Nintendo Switch, the world’s most crazy chicken sets off on a wide variety of racing tracks. Join the big Moorhuhn community now!