Morphite
Set in a distant future where humanity has colonised the far reaches of space, Morphite follows the story of Myrah Kale, a young woman whose life takes a sudden turn when a simple mission develops into an epic interstellar journey revealing her mysterious past and relation to a coveted substance called Morphite.
Myrah will voyage to the furthest corners of space and explore uncharted procedurally-generated planets, each with diverse landscapes teeming with exotic flora and fauna. With the help of a scanner, Myrah will sell biological information for ship, suit and weapon upgrades.
Inside Myrah’s vessel, players will engage in random encounters with real-time space combat, trade with other travellers across the galaxy and navigate outer space with Morphite’s easy-to-use Starmap system.