After learning of his grandfathers mysterious death in a fire, the protagonist travels to Mundaun for the first time since childhood. He will soon discover that something old and diabolical is haunting the remaining inhabitants. The quest to find out the meaning behind these sinister events takes the player on an odyssey up Mundaun mountain: From steep meadows across stony fields and to the snow-covered peak.
Mundaun is a lovingly hand-pencilled horror tale set in a dark, secluded valley of the alps. Explore various areas full of secrets to discover, survive hostile encounters, drive vehicles, fill your inventory and solve a variety of hand-crafted puzzles.
Immerse yourself in a unique setting: An alpine world where reality and myth intertwine.
Solve Puzzles that are integrated into the game world as you make your way up the mountain.
Interact with its eccentric inhabitants who even have their own obscure spoken language.