Nadir: A Grimdark Deck Builder
Nadir is a dark deck building rogue-like adventure, with artwork burning of infernal fire and extraordinary inspirations straight from Dante’s Divine Comedy. Command an avatar of one of the Deadly Sins in 1v1 fights against powerful demons.
Engage in card battles where each of your cards can be played in two ways, depending on its color: blue or red. Balance between them to your advantage, but be careful, as your every action charges the abilities of the enemy.
Collect red and blue abilities on your journey and combine them into unique double cards, shaping the deck in your own way to prepare for upcoming challenges and survive as long as possible.
Gather resources during expeditions to expand the city of Nadir and unlock new characters, cards, and vendors. Develop your underworld kingdom and increase your chances in future fights until you can beat the boss and unlock new Sins.
Each of the Sins brings their own set of enemies that greatly alter your gamestyle. Learning it and developing a strategy to beat it is the key to building a powerful deck and surviving each fight.