Neo ATLAS 1469
You listen to the reports of Admirals returned from their explorations and use them as a basis for creating a map. The reports from these Admirals range vastly, from the authentic to somewhat dubious tales of monsters. Thus, depending on what you approve or disapprove, the shape of the world can change greatly.
Perhaps the continents we know now will not exist, while Atlantis and Mu take their place on the map. The only finished map of the world will be a 'subjective world' that reflects your values, and one where only that which is approved by you becomes the truth.