Niche - a genetics survival game is a fresh blend of turn-based strategy and simulation combined with rogue-like elements. Shape your own species of cat/fox/bear/dog-like animals based on real genetics. Keep your animals alive against all odds, such as hungry predators, climate change and spreading sickness.
While playing Niche, the player is introduced to the scientific mechanics of genetics (featuring dominant-recessive, co-dominant inheritance, etc). The game also features the five pillars of population genetics (genetic drift, genetic flow, mutation, natural selection, sexual selection). All knowledge is interwoven with the game-mechanics. This creates the effect of learning by playing.